Çin’de mobil ödeme ve otomasyonun yükselişi
Çin'de maliyetleri düşürmek isteyen mağaza sahipleri otomatik sistemler ve mobil ödeme yöntemleri kullanmaya başladı.
Çin'de ekonomi büyüdükçe kira ve işçilik maliyetleri de artmaya devam ediyor. Dükkan sahibinin harcamaları artınca bu durum müşteriye yansıtılıyor, fiyatlar artıyor. Bu yüzden müşteriler nispeten ucuz olan çevrimiçi mağazalara yöneliyor. Müşterileri kaybetmek istemeyen mağazaların otomatik sistemlere geçerek maliyeti düşürmesi gerekiyor. Ülkede otomatik mağaza pazarının 2022'de 950 milyar Yuan'ı (691 milyar Lira) geçerek bu yılki rakamın 30 katına ulaşması bekleniyor.
Çin'de ekonomi büyüdükçe kira ve işçilik maliyetleri de artmaya devam ediyor. Dükkan sahibinin harcamaları artınca bu durum müşteriye yansıtılıyor, fiyatlar artıyor. Bu yüzden müşteriler nispeten ucuz olan çevrimiçi mağazalara yöneliyor. Müşterileri kaybetmek istemeyen mağazaların otomatik sistemlere geçerek maliyeti düşürmesi gerekiyor. Ülkede otomatik mağaza pazarının 2022'de 950 milyar Yuan'ı (691 milyar Lira) geçerek bu yılki rakamın 30 katına ulaşması bekleniyor.

Yorumlar